Blog


24.02.2018

Jak stworzyć idealną stronę internetową dla firmy budowlanej?

W tym artykule dowiesz się o jakie aspekty zadbać budując witrynę dla swojego przedsiębiorstwa



Jak stworzyć idealną stronę internetową dla firmy budowlanej?

Gdy prowadzisz firmę budowlaną, zapewne nie masz dużo czasu na to, aby pomyśleć o tym, co powinno znaleźć się na Twojej stronie internetowej, jednakże wiesz, jak bardzo ważne jest jej istnienie w sieci i cała jej zawartość, ponieważ to właśnie ona jest Twoją wizytówką i świadczy o Twoim profesjonalizmie.

Istotne jest, byś zdawał sobie sprawę, że potencjalnym klientem jest nie tylko osoba planująca budowę nieruchomości, czy domu, ale także każdy właściciel obiektów budowlanych. Jeżeli prowadzisz jedną z tych działalności, ten artykuł jest dla Ciebie. Dowiesz się z niego jak stworzyć neutralną, a zarazem zapadającą w pamięć domenę dla Twojego biznesu.

Najważniejsze elementy na stronie dla firmy budowlanej

1. Strona główna

Zachowaj spójność przekazu. Warto by strona internetowa, a szczególnie jej strona główna nawiązywała do innych reklam, które emitujesz.

Zobacz stronę główną, które wykonaliśmy dla jednego z naszych klientów. Taki sam przekaz miały inne reklamy, które klient zamieścił na banerach w mieście oraz lokalnej gazecie, czy reklamie internetowej.

Taka spójność ułatwia zapamiętanie marki.

2. Oferta

Tworząc swoją stronę internetową, musisz pamiętać, że jej zadaniem jest ułatwienie klientom odszukanie Ciebie i Twoich usług. Prostymi rozwiązaniami nie utrudnisz im tego, więc wystrzegaj się zbędnych „wodotrysków”, którymi możesz to skomplikować. Czytelna i łatwa w nawigacji strona na pewno przyciągnie klientów!

Jeśli możesz rozbić swoje usługi na poszczególne zakładki, warto to zrobić szczególnie ze względu na pozycjonowanie Twojej strony. Każda usługa z unikalnym opisem ułatwi pokazanie Twojej strony na słowa np.: „okładanie kostki brukowej”. Ale rób to tylko wtedy jeśli podejmujesz się takich indywidualnych zleceń.

3. Galeria

Nie od dziś lubimy widzieć namacalne efekty pracy — bez znaczenia czy mówimy o własnej, czy o cudzej. Na stronie swojej firmy budowlanej warto zamieszczać zdjęcia, które zostaną wykonane na budowie realizowanej przez Ciebie. Nie zapomnij zapytać klientów o zgodę na udostępnianie efektów Twojej pracy, nawet jeżeli przeprowadzasz tam niewielkie prace wykończeniowe.

Galeria na Twojej stronie wzbudzi poczucie autentyczności i podniesie rzetelność Twojej firmy w oczach klientów. Ponadto oni, widząc efekty Twojej pracy, będą mogli upewnić się, że to właśnie Ciebie szukają i będą zadowoleni z Twoich działań. Te zabiegi są w stanie przyciągnąć do Ciebie wielu nowych zleceniodawców.

Jeżeli oglądałeś kiedyś program „Nasz nowy dom” emitowany w Polsacie lub „Kuchenne Rewolucje Magdy Gessler” w TVN wiesz, jakie dobre wrażenie robią porównania wyglądu wnętrz przed metamorfozą i po. Działa to na wyobraźnię i przyciąga uwagę oglądających. Warto pokazywać efekty swojej pracy w porównaniu z wyglądem pomieszczeń przed rozpoczęciem remontu.

Jeśli zajmujesz się stricte branżą budowlaną, świetnie sprawdzą się ujęcia z drona, które pokażą etapy powstawania Twojej realizacji. Gdy zdecydujesz się na zmontowanie materiału video (filmu lub animacji ze zdjęć z powstawania kolejnych etapów budowy) możesz go, oprócz udostępnienia na swojej stronie, również darmowo zamieścić na serwisie YouTube. Zapewni to szersze grono odbiorców Twojego filmu i zwiększy szanse na zdobycie zleceniodawców.

Pamiętaj, by nie wykorzystywać cudzych zdjęć i nie przypisywać sobie pracy wykonanej przez inne osoby, gdyż zostanie to szybko zweryfikowane przez odwiedzających Twoją stronę. Ponadto grożą Ci kłopoty z prawem z tytułu naruszenia praw autorskich.

Wybierając zdjęcia będące dekoracją i urozmaiceniem na Twojej stronie, warto skorzystać z fotografii zamieszczonych w tak zwanej bazie zdjęć. Jeżeli korzystasz z usług profesjonalnej agencji zajmującej się tworzeniem stron internetowych, zapewne będą one wykupione z legalnych źródeł, gdy swoją witrynę robisz sam, musisz samodzielnie o to zadbać, by nie przysporzyć sobie kłopotów z prawem.

4. Blog

Jako fachowiec i specjalista w swojej dziedzinie zapewne masz ogromną wiedzę. W dobrym guście będzie dzielenie się nią z innymi. Klient mający świadomość, że na Twojej stronie znajdzie rzetelne informacje i trafne, branżowe porady częściej ją odwiedza i poleca swoim znajomym. Nawet jeżeli nie potrzebuje Twojej pomocy teraz, nigdy nie wiadomo czy nie będzie mógł obejść się bez niej w przyszłości. Dzięki prowadzeniu bloga zostaniesz zapamiętany jako osoba, która posiada wiedzę na temat budowlanki lub wykończeniówki. Ponadto poprzez regularne zamieszczanie wpisów dotyczących Twojej branży wzrastają szanse na znalezienie Twojej strony dzięki wyszukiwarkom internetowym np. Google.

5 Kontakt

Informacja taka jak adres siedziby firmy i numer telefonu powinna być łatwa do odnalezienia dla potencjalnego nowego klienta. Najlepiej umieścić ją w jak najbardziej widocznym miejscu. Dobrą opcją może być prawy górny róg witryny internetowej. Nie należy tworzyć skomplikowanej ścieżki dojścia do tej kluczowej informacji. Takie zapętlenie może działać drażniąco na klienta i zniechęcić do poszukiwań. W erze mobilnego przeglądania stron internetowych warto, aby numer telefonu był w formie klikalnej — kliknięcie numeru spowoduje automatyczne wykonanie połączenia na telefonie komórkowym.

Formularz kontaktowy bywa świetną formą nawiązywania relacji z klientem, jednakże nie warto umieszczać go na stronie, gdy nie masz nawyku częstego sprawdzania poczty. Gdy w ferworze pracy zapomnisz o odpisywaniu na e-maile, stracisz wielu potencjalnych klientów i wyrobisz sobie opinię nierzetelnego fachowca.

Dbając o pozycjonowanie lokalne, warto również zamieścić w zakładce „Kontakt" mapkę dojazdu do firmy, która pochodzić będzie bezpośrednio z Twojej wizytówki w Google Moja Firma.

Na koniec podkreślę, że branża budowlana jest bardzo konkurencyjna, więc jeżeli prowadzisz działalność budowlaną lub wykończeniową, musisz pamiętać, że warto zadbać o obecność w wyszukiwarce, warto zainwestować w pozycjonowanie, w tym także obecność w Google Moja Firma.

Powodzenia w budowaniu swojego wizerunku w sieci!


Oceń artykuł:

przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy

Kategorie wpisów na blogu

Najnowsze wpisy

Szukasz specjalisty od projektowania stron?
skorzystaj z naszych usług!

Tworzenie stron internetowych

 

Social media