25.02.2015
Wielu właścicieli firm zadaje sobie pytanie, czy dla typu ich działalności odpowiednia będzie promocja firmy w Internecie.
Wielu właścicieli firm zadaje sobie pytanie, czy dla typu ich działalności odpowiednia będzie promocja firmy w Internecie.
Do wyboru mamy szereg działań: pozycjonowanie w wyszukiwarce, reklamę AdWords, reklamę bannerową, profile firmowe na portalach społecznościowych, marketing szeptany i masę innych możliwości. Niektóre z nich, szczególnie dla małej firmy, to bardzo duży wydatek.
Przede wszystkim musimy pamiętać o tym, że Internet to bardzo potężne medium. Nie bez powodu mówi się, że jeśli nie ma nas w Internecie, to nie istniejemy. Korzysta z niego w tej chwili większość społeczeństwa w różnym wieku - od dzieci, przez dorosłych, aż po emerytów. Nie powinniśmy więc pomijać możliwości promowania firmy w Internecie przy planowaniu kosztorysu działań marketingowych.
Podstawową możliwością zaistnienia jest strona internetowa. Najlepiej, jeśli zlecilibyśmy ją profesjonalnej firmie, która wykona ją dla nas w dobrej jakości, z zachowaniem aktualnych standardów.
Zwróćmy jednak uwagę na to, żeby nie przepłacać, ale i nie powierzyć tego zadania przypadkowej osobie - obejrzyjmy portfolio i mądrze podejmijmy decyzję.
Strona powinna być responsywna - żeby działała na urządzeniach mobilnych. W tej chwili to już praktycznie standard i jeśli inwestujemy w stronę, powinna dla nas pracować na 100% swoich możliwości.
Często tego typu usługi, słono opłacane przez właścicieli firm, polegają na umieszczeniu kontaktu w internetowej bazie, która może liczy tysiące wpisów tego typu, ale niekoniecznie musi nam przynieść jakiekolwiek zyski. Płacimy więc kilkaset złotych za to, że wszelkiej maści telemarketerzy, mający do niej dostęp, będą mogli do nas zadzwonić z kolejną cudowną ofertą.
Warto przyjrzeć się bliżej kwestiom związanym z wyszukiwarkami. Dobre wypozycjonowanie strony może nam przynieść zyski, ale żeby strona rzeczywiście była pozycjonowana jak należy, również trzeba wybrać konkretną firmę i wcale niemało zapłacić za usługę. Dobrym rozwiązaniem mogą się w tym układzie okazać AdWordsy - często tańsze niż pozycjonowanie, jeśli wykupimy je lokalnie, a równie skuteczne.
Najtańszą formą marketingu internetowego dla niewielkich firm są profile na portalach społecznościowych. Możemy zlecić ich prowadzenie firmie albo z powodzeniem zająć się tym samodzielnie. Warto zapoznać się z publikacjami na ten temat, które wskażą nam, na czym się skupić. Przyda się również zaprzyjaźniony grafik oraz inwencja twórcza, dzięki której nasze posty będą ciekawe, a ogłaszane przez nas konkursy sprawią, że liczba fanów, a co za tym idzie - również klientów – wzrośnie.
Wykorzystujmy potencjał Internetu w codziennym działaniu naszej firmy! Skoro ma typu użytkowników i możemy dotrzeć do nich w łatwy sposób, dlaczego mielibyśmy z tego nie skorzystać?
Oceń artykuł:
przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy
Szukasz specjalisty od reklamy w internecie?
skorzystaj z naszych usług!
Reklama internetowa