Blog


24.02.2015

Rodzaje reklam na stronach internetowych

Dobierając formę reklamy internetowej powinno zwracać się uwagę na przedmiot i cel reklamy oraz do kogo ma ona dotrzeć. Ważnym czynnikiem jest wyjątkowość i charakter reklamy, to one często decydują o sukcesie.



Rodzaje reklam na stronach internetowych

Dobierając formę reklamy internetowej powinno zwracać się uwagę na przedmiot i cel reklamy oraz do kogo ma ona dotrzeć. Ważnym czynnikiem jest wyjątkowość i charakter reklamy, to one często decydują o sukcesie.

Reklama w Internecie posiada wiele postaci i charakteryzują ją pewne standardy.

Istnieją dwie metody utrzymywania komunikacji między odbiorcą a nadawcą. Pierwszą z niej jest metoda „push”, która polega na regularnym dostarczaniu informacji do odbiorcy w postaci komunikatów. Druga zaś to metoda „pull”, która zachęca do częstych odwiedzin na stronach reklamodawcy.

Reklamę mogą tworzyć elementy tekstowe oraz graficzne. Niektóre z form reklamy internetowej poza wartościami dodanymi, czyli możliwościami nowego medium przypominają reklamy, które stosuje się w mediach tradycyjnych. Internet łączy cechy klasycznego medium, jakim jest prasa, i medium kierunkowego oraz zawiera też elementy marketingu bezpośredniego.

Najpopularniejsze formy reklamy na stronach Internetowych to:

  • Banner

    Jest to najstarsza i najbardziej popularna forma. Lecz jej przesytinternetowych w sieci sprawił, iż banner rzadko jest w stanie kogoś zainteresować. Dobrze stworzone banery posiadają atrakcyjny wygląd oraz są często uaktualniane. Nadmiar informacji jest niewskazany. Powoduje on zmęczenie przekazem i wówczas następuje skutek odwrotny do zamierzonego. Istnieją stałe normy dotyczące rozmiarów reklam. Dla banneru króluje rozmiar 400x50 pikseli. Natomiast najczęściej występującym formatem jest GIF, który może być także animowany.
  • Sky Scraper

    to banner pionowy, usytuowany przez całą wysokość ekranu. Obecnie największy format reklamowy w polskim internecie.
  • Pop-up

    to reklama w postaci osobnego okna przeglądarki, pojawiającego się po załadowaniu strony WWW. Okna pop-up mogą pełnić również funkcje marketingowe tj. ankiety, formularze oraz funkcje nawigacyjne. Często stosowane do wyeksponowania akcji promocyjnych firmy a rzadziej do reklamowania produktów lub usług.
  • Top-layer

    Ta forma reklamy posiada możliwość przedstawienia oferty reklamodawcy za pomocą animowanych scen na ekranie monitora wraz z możliwością wykorzystania dźwięku. Nie zasłania całej strony docelowej, lecz jej określone elementy pojawiają się w wybranych częściach. Często wykonana jest w technologii DHTML lub w technologii Flash.
  • Interstital

    reklamy pojawiające się na całym ekranie monitora. Uruchamiane są w momencie wejścia na stronę WWW. Wyświetlają się przez kilka sekund. W związku z większym obszarem w porównaniu z bannerami, intersitiale mogą zawierać znacznie więcej informacji. Najczęściej wykonane są w technologii Flash.
  • Brandmark

    Zasada jego działania jest bardzo podobna do Top-layera, jest natomiast dużo mniejszy, czasami bez opcji wyłączenia. Najczęściej wykonany w technologii Flash.
  • Listy mailingowe (subskrypcja)

    to skuteczna forma promocji. Daje możliwość tworzenia własnej listy mailingowej. Odpowiednie informacje docierają do odbiorców, którzy sobie tego życzą. E-Mailing flashowy jest stosunkowo drogi, lecz ma duże znaczenie dla e-commerce, szczególnie w kontekście zakupów. Znacznym ograniczeniem rozwoju e-mailingu flashowego jest wzrost obciążenia ruchu w Sieci, jakie generują takie przesyłki.
  • Sponsoring

    sponsorowanie przez firmę artykułu, często reklamującego firmę lub jakiś jej produkt.
  • Kartki wirtualne

    – zawierają logo firmy lub rysunki kojarzące się z działalnością firmy. Na kartce znajduje się również adres witryny, z której została ona wysłana, a także komplet reklam i bannerów umieszczonych wokół kartki.
  • Link sponsorowany

    - adres witryny internetowej reklamodawcy pojawiający się na pierwszych miejscach listy wyników wyszukiwania, gdy internauta wpisze w wyszukiwarkę określone pytanie (tzw. słowo kluczowe).

Internet jest równorzędny z tradycyjnymi mediami, ponieważ bywa traktowane jako uniwersalne medium przesyłania wszelkich informacji, często bywa wykorzystywany jako medium wzmacniające wizerunek już znanej marki produktu oraz jako medium lojalnościowe, dostarczające wielu możliwości w dynamicznym kreowaniu rozmaitych konkursów, czy też interaktywnych formularzy, zapewniające sporą pojemność informacji.


Oceń artykuł:

przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy

Kategorie wpisów na blogu

Najnowsze wpisy

Szukasz specjalisty od projektowania stron?
skorzystaj z naszych usług!

Tworzenie stron internetowych

 

Social media