Blog


06.02.2018

Pozycjonowanie na mapach Google - dlaczego jest tak ważne?

Statystyki pokazują, że najczęściej używaną nawigacją ta, która pochodzi od Google Maps. Tym samym, również funkcja wyszukiwania przedsiębiorstw - bezpośrednio z poziomu Google Maps, może w ogromny sposób wpłynąć na liczbę klientów.



Pozycjonowanie na mapach Google - dlaczego jest tak ważne?

Wesley Young przeanalizował niedawno kilka nowych przedsiębiorstw pod kątem ich obecności oraz jej efektów w serwisie Google Maps. Warto zapoznać się z wynikami tej analizy, bo w znacznym stopniu można je odnieść również do sytuacji polskich firm.

Jako przykład w artykule podano jeden z rejonów Dallas gdzie obok dużej liczby w restauracji z tradycjami, powstało w ostatnich miesiącach 5 nowych restauracji. Od razu widoczna jest różnica, jeśli chodzi o nowe restauracje - spośród analizowanej piątki, tylko jedna pokazuje się na mapie w podobny sposób jak konkurenci z większym doświadczeniem i tradycjami. Tym samym, szansa, że klient trafi do którejś z czterech pozostałych nowych restauracji korzystając z map Google - jest dość niewielka.

84% i 95%

Te dwie liczby pokazują, jak ważne jest pozycjonowanie lokalne w Google, a tym samym - jak dużym błędem ze strony menedżerów czterech nowych restauracji jest zaniechanie tematu lokalnego pozycjonowania. Okazuje się bowiem, że 84% klientów korzysta z wyszukiwania lokalnego, a tym samym odpowiednie pozycjonowanie na mapach Google jest w stanie znacząco zwiększyć liczbę odwiedzających. Jednocześnie - niezależnie od wyszukiwarek, z jakich korzystają klienci - można powiedzieć, że Google kontroluje 95% rynku mobilnego wyszukiwania. Tym samym kolejny raz fraza "jeśli nie ma Cię w Google to znaczy, że nie istniejesz" potwierdza się, a tym samym właściciele firm wiedzą, o czym powinni pamiętać, by znacząco zwiększyć swoją przewagę konkurencyjną.

Przybliżanie Mapy

Często klienci wyszukują potencjalnie interesujące ich firmy wpisując w Google Maps branżę oraz ręcznie wybierają potencjalnie interesującą ich firmę bezpośrednio z mapy. Okazuje się, że firmy, które dobrze zadbały o swój profil i optymalizację, są widoczne nawet zanim przeskalujemy mapę do pokazywania mniejszego obszaru.

Biorąc więc pod uwagę, że klienci mogą nie widzieć potrzeby dalszego przybliżania mapy, skoro w pewnym momencie już widzą interesującą firmę - to pozostałe firmy, które nie zadbały o swoją pozycję na mapach, będą niejako niewidoczne dla klientów. Co ciekawe, wygląda na to, że Google trochę inaczej podchodzi do wartościowania wyników, gdy mamy do czynienia z wyszukiwaniem lokalnym. Widać to choćby na przykładzie podanym przez Younga, gdzie spośród nowych restauracji, najlepiej widoczna jest ta, która jest częścią najmniejszej z sieci. Dzieje się tak pomimo tego, że pozostałe z badanych restauracji są częścią dużo większej franczyzy, przez co mają szansę na większe wsparcie marketingowe.

Źródło: https://searchengineland.com/5-tips-improving-new-business-visibility-google-maps-269658

Jak zatem poprawić swoją pozycję w Google Maps?

Analiza przedstawiona przez Younga jasno pokazuje, że kluczowe jest zadbanie o swój profil na mapach i odpowiednia jego optymizacje, ale też innych miejscach jak choćby Facebook czy wizytówki NAP, gdyż każdy z nich może przełożyć się na ostateczny wynik. Warto też na różne sposoby podkreślać swoją lokalność jak choćby poprzez artykuły w lokalnej prasie czy na lokalnych witrynach.

Zachęcamy także do przeczytania innego artykułu o tym jak tworzyć: wizytówki Google Moja Firma.


Oceń artykuł:

przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy

Kategorie wpisów na blogu

Najnowsze wpisy

Szukasz specjalisty od reklamy w internecie?
skorzystaj z naszych usług!

Reklama internetowa

 

Social media