17.07.2017
Zebraliśmy i wytłumaczyliśmy najpopularniejsze pojęcia używane w ramach administracji strony na facebooku.
Tą krótką nazwą określamy reklamy na FB. Gdy odwiedzasz konkretny fanpage, bądź witrynę internetową, Facebook zbiera o Tobie różne dane. Dzięki nim może łatwiej dostosować reklamę do Twoich preferencji.
To logo firmy, ukazujące się na naszym fanpage z lewej strony. Jest to swoisty symbol, coś w rodzaju znaku rozpoznawczego naszej strony i nas samych. Avatar można dowolnie modyfikować.
Jest to okno w którym możesz sprawdzić wszystkie informacje statystyczne dotyczące aktywności na Twoim fanpage'u, łącznie z polubieniami i wyświetleniami strony.
Jest to maksymalna kwota, jaką chcesz przeznaczyć na reklamę swojej strony na FB. Budżet określasz sam, Facebook dostosowuje swoją kampanię do jego wysokości.
Jest to z reguły grafika, znajdująca się w górnej części Twojej strony. Dobrze, jeśli swoją tematyką nawiązuje do przekazywanych treści.
Małe, często zabawne grafiki o olbrzymim zabarwieniu emocjonalnym, najczęściej w postaci wyrażających konkretne uczucia twarzy. Można je wklejać w postach konkretnych użytkowników, lub wysłać w messengerze.
Bardzo małe grafiki, możesz je wprowadzić do konwersacji na FB.i tym samym nadawać jej emocjonalny wymiar. Są mniejsze od naklejek i można wstawić je w tekście jak litery. Mogą przedstawiać emocje lub rzeczy dla przykucia uwagi na słowa w tekście.
Czyli wezwanie do działania - krótka informacja pojawiająca się w Twoich reklamach i nakłaniająca odbiorcę do wykonania określonego działania, np wejścia na reklamowaną przez Ciebie stronę.
Narzędzie do porozumiewania się na FB, stworzone specjalnie dla urządzeń mobilnych. Z poziomu Messengera możesz również przeglądać fanpage Twoich znajomych a także pojawiające się na ich osiach czasu wpisy.
Twoja strona na FB. Umożliwia efektowne przekazanie wszystkiego, co chcesz pokazać na FB. Funpage daje możliwość wprowadzania postów i wrzucania multimediów. Im więcej polubień Twojej strony, tym większą popularnością będą się cieszyć Twoje posty.
Metoda działań marketingowych pozwalająca na dotarcie Twojego posta do większej grupy potencjalnych odbiorców. Usługa ta jest płatna. Za konkretną sumę, można wyświetlić dany post większej liczbie znajomych.
Jest to zbiór informacji o aktywności realizowanej przez Twoich znajomych na FB. Powiadomienia mogą również dotyczyć Twojego fanpage, a zwłaszcza polubień bądź komentarzy.
To funkcja na FB, która umożliwia wprowadzanie krótkich informacji tekstowych i zapisywanie ich, a następnie przeglądanie. Za pomocą notatek możemy nie tylko przeglądać nasze wpisy, ale też wpisy wszystkich naszych znajomych.
To wszystkie osoby, które polubiły nasz Fanpage na Facebooku. Żeby zostać fanem danej strony, należy ją polubić. Wszystko co umieścimy na naszej stronie w FB, nasz Fan zobaczy w czasie rzeczywistym na swojej osi czasu.
To inaczej słowa kluczowe. Wprowadzone do tekstu sprawiają, że łatwiej na ich podstawie znaleźć dany tekst w sieci, po wprowadzeniu ich do wyszukiwarki Google. Hashtagi wprowadza się w postach, w celu ich łatwiejszego odszukania w zasobach FB.
To wszystkie wpisy, w których Fani Twojej strony wpisują swoje przemyślenia na temat wprowadzonych przez Ciebie postów. Komentarze można uzupełniać o dodatkowe elementy graficzne w postaci Emotikon.
To inaczej polubienia. Każdy, kto ma konto na FB wie, że jest to najbardziej popularne narzędzie służące do wyrażania własnej opinii na temat konkretnych wydarzeń, komentarzy, funpage itd.
Udostępniać na FB można wszystko - od konkretnych wydarzeń, po wpisy na osi czasu. Wszystkie udostępnienia pojawiają się na naszej osi czasu i są widoczne dla naszych znajomych.
Jeden z najważniejszych elementów Twojego konta na FB. Gromadzi i wyświetla w układzie chronologicznym wszystkie informacje na temat Twojej działalności w serwisie. Pozwala na szybkie orientowanie się w czasie za pomocą specjalnych, chronologicznych zakładek.
To ważne zagadnienie, którego nie można zbagatelizować w trakcie budowania wizerunku swojej firmy, raz zdobyta negatywna ocena możne pozostać z nami na zawsze.
Jest to specjalny kod html do wklejenia na stronę internetową, który pobieramy z facebook Ads. Za pomocą piksela konwersji, możesz dość łatwo sprawdzić, czy reprezentant grupy docelowej kliknął w Twoja reklamę, czy też nie.
Dzięki niemu możesz dopasować konkretne reklamy do preferencji Twoich gości. W najprostszej formie remarketing służy temu by ktoś kto raz odwiedził Twoją stronę wrócił na nią ponownie.
Są przypisywane konkretnym użytkownikom i najczęściej dotyczą danego fanpage. Facebook wyróżnia 6 różnych ról. Są to: Administrator, Redaktor, Moderator, Reklamodawca, Analityk, Współautor transmisji na żywo.
To obszar po prawej stronie nad listą aktywnych znajomych na czacie, tam pokazywane są bieżące działania Twoich znajomych, zmiany statusów, polubienia, komentarze z przed chwili.
To zdarzenie z przyszłości, które może posiadać kilka dat i godzin, nie musi być realnym zgromadzeniem, może np. dotyczyć planowanego rozpoczęcia diety, na które można zapraszać osoby zainteresowane wspólnym odchudzaniem.
FB definiuje dwa rodzaje zasięgów. Pierwszy z nich to zasięg strony (fanpage), czyli informacja o liczbie osób do których dotarła informacja o pojawieniu się posta. Drugi to zasięg postu, czyli informacja o liczbie osób, które przeczytały konkretny post.
Oceń artykuł:
przydatny trudno powiedzieć bezwartościowy
Szukasz specjalisty od reklamy na Facebooku?
skorzystaj z naszych usług!
Kampanie reklamowe na Facebooku